09 listopada, 2023

Pięć godzin w Krakowie

8 listopada. Ekspres Warszawa - Kraków przyspieszył: już tylko 2 godziny 12 minut, TLK - 2 i pół godziny, ale ponad dwa razy tańsze niż ekspres. Niewiele mogę pokazać nowego z Krakowa. Karmelicki kościół - Sanktuarium św. Józefa (niedaleko od dworca):

Po przeciwnej stronie Rakowickiej budynki Politechniki Krakowskiej:


Jeszcze trwa oktawa Wszystkich Świętych, więc dwie impresje z Cmentarza Rakowickiego:


W krakowskim Muzeum Narodowym czasowa wystawa Matejki; podobno bardzo ciekawa, ale nie miałem czasu tego sprawdzić. Spacer na Starówkę - Rynek przed deszczem:

A tu pod koniec deszczu:

I najciekawsza obserwacja: tabliczka przy wejściu do księgarni Empiku na Rynku:


W księgarni złapał mnie deszcz (co zauważyłem dopiero wychodząc), ale zajęty byłem książkami, więc nie narzekam. Kupiłem wybór wierszy W. B. Yeatsa "Miłość to wybór losu" w tłumaczeniu Adama Pomorskiego. A że ostatnio polityka jest mocno przegrzana, więc przekazuję jeden z utworów na jej temat (ostatni w dziale Wiersze Ostatnie):

 

Cały Yeats streszczony!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz