23 maja, 2023

Fajkowanie w Hikkaduwa

10 lutego 2023. Wycieczka na południowe wybrzeże Sri Lanki. Urywam się z lunchu "nad oceanem": załatwiono mi fajkowanie na pobliskiej plaży. Tutejsze rafy koralowe zostały zniszczone przez tsunami w 2004 roku, ale jak mówią "odrastają powoli". Na plaży tłum miejscowych, dostaję przewodnika, sprzęt mam swój. Kąpielisko jest oddzielone liną od głębszej wody i rafy, która oddziela je od oceanu. Fotografuję, jest rzeczywiście trochę korali i dużo ryb:


 

Na przykład duże ławice trudno zauważalnych ryb:




I jeszcze mnóstwo innych ryb i rybek:









Jedna zajrzała mi do obiektywu, a nawet stuknęła w aparat:

No i korale, korale:















Rzeczywiście odrastają...

Trafił mi się i żółw, który nawet dał się sfotografować z moim przewodnikiem:





Woda, jak widać na zdjęciach, mętna, ale tak ją opisują przewodniki, wiec nie mogę narzekać. Jedno mi tylko dokuczało: zapomniałem sobie zgolić wąsy pod nosem i przesączająca się w tym miejscu pod maską woda zmuszała mnie co chwila do czyszczenia nosa, co wymagało przerwania fajkowania. No cóż, może będę pamiętał o tym następnym razem, jak pamiętałem przy poprzednich fajkowaniach.


2 komentarze:

  1. fajnie móc popatrzeć na takie egzotyczne krainy i zwierzęta, choć tęstknię za wpisami na temat Polski :( nie mam warunków i środków by tak podróżować po świecie, więc bardziej by mnie interesowały wczasy w Tatrach, na Mazurach, czy w Trójmieście :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuję krytykę. Co prawda etykieta "Polska" ma najwięcej wpisów - 42 - ale są to na ogół tematy z Warszawy i okolic, np. Sobienie-Jeziory i Domek Wypoczynek. Polecam też Kalisz, zadziwiająco ciekawy, spędziłem tam kilka dni moich wakacji. Co do Tatr, to raczej słowackie - ale widoki na Tatry polskie też tu się znajdą (etykieta Słowacja). Mazury i Trójmiasto to biała plama na tym blogu, nic na to teraz nie poradzę.

      Usuń